onsdag 19 mars 2014

Bildbomb


Tömde kameran för att visa lite pyssel, men hittade lite andra bilder som får vara med på bloggen istället. Detta är en ganska vanlig sysselsättning här hemma, det är riktigt smidigt att bygga lego med en gnällig Julia (även fast hon var nöjd vid detta tillfälle). Frans är såklart med också, han är inte många meter ifrån en.

Om han inte ligger och sover nånstans där det luktar bebis.

Dra ut hushållspapper var också en hit, där fick jag för att jag pratade i telefon med en kollega som jag inte pratat med på länge. Hade jag pratat med mamma hade jag avslutat fortare än kvickt innan hela rullen var utdragen, så det var nog värt en rulle hushållspapper för att få prata ifred.

Gåstolen börjar på att bli en hit även om hon inte tar sig fram själv än, men det börjar på att ta sig. Annars finns ju storebror som kör henne.

Alex kommer att bli en mästare på att ta selfies är jag övertygad om. Jag är däremot kass på det. 

Idag har jag lyckats att dammsuga nedervåningen med en nöjd och vaken bebis och det är en bragd speciellt när hon gick på övertid och borde sova. Men jag ville verkligen fixa det innan hon skulle sova så jag kunde sätta mig ner och vila när hon sov och det har jag gjort nu och bara för att hon sover länge idag så måste jag väcka henne så hon hinner sova innan öppna förskolan i eftermiddag, att hon aldrig kan synka det där med att sova länge dagar som man inte har något planerat. Men man kan ju inte få allt.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Både på söta barn, fin katt och en Madde!
    Frans är verkligen en rolig och social kisse, och vilka ställningar han får till.

    Kan ni ställa fram gåstolen som jag ska ha här hemma! Så tar jag med den när jag kommer i morgon.

    Kram Ann-Britt


    SvaraRadera