söndag 9 februari 2014

Pyssel


I fredags så lyckades vi äntligen måla dessa träfigurer som Alex fick i julklapp. Min tanke när jag köpte färg var röd bil och grå elefant, men det ville inte Alex, vet inte om det berodde på att vi började med elefanten och favoritfärgen är röd eller för att våra bilar är grå/silver. Riktigt stolt var han efteråt och han ville måla flera och välja figurer själv i affären, så åka till Marieberg med Alex står på agendan; Julia får stanna hemma, hon bara gnäller när vi handlar.
 

På tal om Julia vore det vara olagligt för söta bebisar att vakna klockan sex och vägra somna om. Tvärpigg och tjattra och inte ens mat hjälpte att somna om. Men är man söt så är man.

Efter tusen ändringar på gårdagens planer så kom vi till slut iväg för att bada. Julia och hunden fick vara hos mina föräldrar och vi andra åkte till Djupadalsbadet i Kumla. Riktigt uppskattat av Alex att få ha både mamma och pappa för sig själv. En av oss brukar ju vara upptagen med annat för det mesta. Eftersom vi var två vuxna och ett barn så lyckades jag simma några längder i motionssimmet. Jag tycker det är tråkigt att vi inte har nåt badhus här i Fjöget eftersom simning är den träningsform jag gillar bäst. Men att ta sig till Kumla eller Hallsberg tar för lång tid nu när man har barn. 

Annars har Alex sovit bra de senaste två nätterna, dock har han sovit i gästsängen i hans rum istället för växasängen, men är det som krävs för att han ska sova så får det vara så. 

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar