söndag 16 februari 2014

Kalas och mello

Tanken var att jag skulle visa ett kort som min äldsta systerdotter fick igår när hon fyllde 11år, men sen helt plötsligt hoppade världens goaste Gösta upp i mitt knä, så jag kan inte gå och hämta kameran och sladden så kortet kommer en annan dag. Men det var gott fika på kalaset och Julia var blyg och gnällig. Men Alex kom igång till slut. Sen drog vi vidare till Daniels syster där vi bjudit in oss själva på lite mat och mello. Både mat och fika var jättegott och sällskapet trevligt (Daniels föräldrar var där också). Julia var däremot trött och gnällig så hon somnade riktigt snällt vid sju och Alex däckade i soffan runt nio, innan dess hade han myst, hoppat och dansat till låtarna. Han och kusinen Louise hade riktigt skoj och tog en massa selfies som finns både på fejjan och instagram.

Idag står det nada på agendan, Daniel ska väl snickra lite men vad jag och barnen ska göra är lite oklart. Jag skulle vilja gå iväg till lekparken, men är inte så sugen på det i detta träliga väder ifall Julia vaknar och jag får ha henne i bärsele. Annars får jag och Alex passa på att bara var ute här hemma när hon sover. Det är så att den lilla damen har vid många tillfällen börjat att sova kortare stunder. Så lite mera vindstilla hade inte skadat. Fast det blåser ju inte så mycket, det är nog mest en annan som är lite kinkig. Men jag är riktigt sugen på vår, solsken och lite varmare skulle jag inte sörja över.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar