onsdag 8 januari 2014

Onsdag

Detta skulle ha varit första dagen på dagis för Alex efter jullovet och vad händer då? Jo odågan vaknar tre på natten och vägrar att somna om. Som vanligt är det när Daniel ska upp tidigt för att antingen åka med nån chef eller dra på konferens, idag var det de senare. Men tur i oturen så tog Julia sovmorgon så mellan sju och halv nio lyckades jag sova på soffan när Alex kollade på film. Något dagis blev det inte för Alex så han fick snällt följa med att handla mat. Julia fick vara hos sin farmor och farfar, att handla mat med henne är som att ge sig själv en biljett till psyket. Så har jag möjlighet att slippa ha med henne så tänker jag utnyttja det. Men Alex var hur snäll som helst att ha med. Sen blev det lunch på Max också.

Annars har jag hunnit fylla år sen sist (igår) och det känns väl som vanligt. Den där åldersnojan försvann i samma veva som jag fick barn så det där med att bli äldre känns inte lika jobbigt längre.

Nu ska det mysas i framför Toy Story med Alex medan Julia sover och inatt hoppas jag på en sovande Alex. Bild kommer i ett separat inlägg från mobilen. Dropbox ville inte riktigt samarbeta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar