söndag 5 januari 2014

Kort


I torsdags hade vi besök av några vänner med barn, deras dotter fyllde år igår så då passade jag på att ge henne kort.

Den lilla damen har fått börja med gröt då hon är ganska trögmatad med flaskan och för det mesta ser det ut så här, hon spottar ut gröten och äter upp haklappen. Men den är kanske godare än gröten. Idag har hanen hållit på däruppe och satt upp lite gipsskivor och sågat ut för en ny dörr till kattrummet. Så på förmiddagen var vi iväg till lekparken, men idag så dög jag inte. Alex ville ha sin pappa. Alex är med så mycket han får på övervåningen när det snickras så han var ju inte helt nöjd när han inte fick vara med utan var tvungen att gå ut och sen i lekparken var han inte nöjd över att det var jag som gungade honom, pappa gör ju högre fart. Så det var bara att gå hem med skitgnällig unge. Sen har gnället hängt med, det gick över lite när vi bakade, men eftersom det ser ut som sju svåra år efteråt så blev det en hel del gnäll från bägge barnen då det skulle städas. På facebook och instagram lade jag ut en bild på hur det såg ut. Men fikat till morgondagen är ialf fixat. Då kommer mina föräldrar, min farmor och en av Alex kusiner för att fira mig som fyller år på tisdag.

Nu blir det kvalitetstid med datorn innan jag lägger mig.

Bazinga

2 kommentarer:

  1. Farmors söta Julia! Brås kanske på mig som inte gillar gröt.
    Men jag tror att hon bara behöver få smak och komma på att konsistensen är god och att det gör gott dit det kommer:)

    Pussa på båda barnen!
    Kram Ann-Britt!

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! Hoppas att vårt kort kommit fram i tid till dig :)
    Kram therese

    SvaraRadera