torsdag 17 oktober 2013

Livet


Livet som två-barnsmamma rullar på för fullt med denna lilla tjej i centrum, eller nä storebror är nog faktiskt mera i centrum tror jag. Kan ju meddela att Julia inte sitter själv utan att Daniel håller upp henne.


Här sover hon just nu, annars är det ju si och så med sömnen, med lite vakenperioder på natten och har jag varit vaken i mer än en halvtimme på natten så har även jag lite svårt att somna om. Som imorse när hon hade ätit vid fem och var lite knölig med att somna om, när hon väl somnade så gjorde inte jag det och sen var det dags för Alex att vakna (nu tar visserligen Daniel honom), men han var jätteledsen för han hade fastnat i sängen med foten inatt, men han hade nog inte så ont för nu är han på dagis. Men att somna om och höra han vara ledsen går ju inte. Så strax innan åtta blev det sömn och sen vaknade Julia halv nio och skulle ha mat. Hon tog några klunkar, satte i halsen och sen skrikarg. Som vanligt med andra ord. Hon hetsäter, släpper taget och sen skitförbannad om man försöker mata henne igen. Men det är inget att hetsa upp sig för, hon äter ju om hon är hungrig. Sen så är jag glad över att Daniel jobbar så han kan lämna Alex på dagis innan jobbet, så jag slipper gå upp tidigt. För har det tjorvats under natten brukar jag kunna få sova lite på morgonen. Men på tisdag ska jag upp för att skicka Alex till dagis för då är Daniel på konferens och där har jag tur att den bara är över dagen. Jag är inte så sugen på att sova själv hemma med bägge barnen, eller rättare sagt skräckslagen. Så jag hoppas det dröjer ett tag till.

Annars känner jag mig mer lycklig och nöjd över livet än vad jag gjort förut och det är jag väldigt tacksam för, såg på fejjan att en bekant lider av förlossningsdepression och det är absolut inget jag avundas och jag hoppas att hon tar sig ur den snart. Det är ju när man hör sånt som man verkligen uppskattar det man har och att man mår bra och klarar av att ta hand om sina barn.

Mycket text blev det idag, men det är i kompensation med alla mobilbloggar. Nu är tanken att jag ska dammsuga, men det lockar inte ett dugg. Jag är mera pysselsugen och dammsuga kan jag ju göra ikväll när Daniel är hemma, eller så kan han dammsuga. Det där pysselsuget är stort just nu. Men det har ni kanske märkt.

Winter is coming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar