söndag 6 oktober 2013

Le helg

Då var helgen typ slut och den har varit lite lagom avancerad. Igår blev det lätt trädgårdsfix och på kvällen fick vi finbesök från huvudstaden.

Idag blev det ett besök hos mina föräldrar då hanen var på svampkurs och det var sista gången idag, så nu kan vi umgås på söndagar igen med folk. Där lektes det med kusinen Sasha och så blev det ett sista hopp på studsmattan för i år.

Nu ikväll har det som vanligt varit en smågnällig bebis, men hon har sovit lite bättre de senaste nätterna så nu är jag inte lika trött. Men så fuskade jag mellan fredag och lördag och lät Daniel ta henne så att jag fick sova och sov det gjorde jag minsann. Det gjorde som sagt var inte Daniel den natten. Men det är nåt som går i den släkten att sova dåligt. Jag hoppas att våra barn får mina sovgener. Jag skulle nog kunna sova mig igenom ett världskrig om det vore så. Men det ligger år av träning bakom. De sista åren jag bodde hemma så låg mitt sovrum i vägg med både kök och vardagsrum och där var det liv och rörelse och i lägenheten jag bodde i så var det alltid nån gräsmatta eller buskar som klipptes klockan sju på morgonen efter att jag jobbat sent. Så då var det bara att slå på dövörat och somna om. Mycket svammel blev det, fast det sker ju inte så ofta längre då det oftast blir korta mobilinlägg. Datorn kommer fram mycket sällan nuförtiden.

Winter is coming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar