måndag 14 oktober 2013

Födelsedagskort






Igår firades min svägerska Kate, tyvärr var vi inte närvarande då kalaset fick ny tid och vi var bokade på annat. Men ett kort såg jag till att hon fick. På kortet har jag försökt att få med lite av varje så att det minskar i förrådet. Visserligen finns det inte pengar till pyssel då vi har varit föräldralediga bägge två under sommaren och snart är det ju jul. Men till våren kanske det har minskat rejält i förråden så det kan bli en beställning från något roligt ställe. För en storshoppingrunda på Panduro är inte att tänka på, dels är det rätt dyrt och för tillfället har de inte så mycket som lockar. Bättre att småhandla där lite ibland.

Jag lever på hoppet att det blir lite pysslat imorgon när Alex är på dagis, det beror helt och hållet på hur jag får sova. Just nu vaknas det varannan timme på natten och somnar inte om utan mat, så vissa dagar är man väldigt trött. Som idag, så nu är det Djungelboken (som är nya favoriten) på tv.n och Julia sover. Så lite lugn och ro blir det ialf. Sen hoppas jag på en promenad efter att vi har ätit. Sen borde jag väcka Julia och ha henne vaken en stund... men jag orkar inte just nu.


För ett tag sen blev det ett kort tillsammans på Julia och Alex, fast han har fortfarande inte hållit i henne, borde styra upp ett sånt kort snart. Mycket borden.
 

Sen har vi ju den där katten som älskar bebisar. Eller spjälsängar. En tolkningsfråga. Den där katten borde dessutom komma hem, han har nog dragit iväg på ett sista strävtåg innan vintern. Eller så var det bartömning på gayklubben som han hänger på.

Winter is coming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar