tisdag 10 september 2013

Loppi och auktioner


Att vi har varit på mycket loppisar och auktioner i sommar är det nog ingen som har missat. Den här Närke-skylten köptes på kvartersloppis i Tybble i början av sommaren. Det var nog även Alex favoritloppis eftersom det fanns lite lekplatser precis överallt. Så en av oss lekte med Alex och den andre gick och tittade i lugn och ro. 
 

En drickaback, vet inte riktigt var jag ska ha den och till vad, men sånt brukar lösa sig. Annars har jag fortfarande inte fått till nån bra plats med alla mina sockerlådor. Skulle vara kul att bygga nån slags hylla av dem. Men det kommer nog det med.
 

Zinkbaljor som är inropade på auktion, till nästa sommar kommer det vara blommor och andra växter i dem.
 

Alex har fått sig en grävskopa som han gräver lite med i singlet. Tung är den också, men han är stark vår lille kille och fixar det rätt bra ändå.

Idag är första dagen på dagis för Alex och det hade gått bra att lämna honom, Daniel fick vara med en liten stund, men sen fick han åka utan protester eller gråt och det känns bra. Så nu på förmiddagen har vi slöat i sängen med en sovande/ätande Julia och det har varit riktigt skönt. Jag hade visserligen tänkt att sova, men det lilla livet sover just nu riktigt bra på nätterna. Inatt har jag ammat två gånger och att somna om var inget problem för nån av oss. Då blir det faktiskt mindre sömn för Daniel som dessutom får springa upp till Alex när han vaknar. Jag ska väl inte påstå att jag är skitpigg men jag känner mig ändå piggare nu än när jag var gravid. Nu börjar dessutom amningen komma igång ordentligt, visserligen med amningsnappar, men hon äter och igår var vi och vägde henne och hon hade gått upp bra i vikt.

Sen så är jag inte alls lika uppstressad över saker och ting som jag var när Alex var nyfödd. Men då var allt så nytt och man var inte alls lika förberedd som man är den här gången.

Nu ska det sättas lite fart så jag hinner dö lite till innan Alex ska hämtas.

Winter is coming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar