måndag 5 augusti 2013

Loppisprylar


Sött serveringsfat, det finns dock ingen stämpel på det men det var sött och fick följa med hem.
 

Tydligen ska vi numera laga modärn mat här hemma.
 

Liten ljusstake, den är till de där små ljusen. Dessutom har Alex lagt beslag på den så nu står den i hans fönster.
 

En Kockumhink som står nere i pergolan.
 

En brödspade som jag kan jaga hanen med när han inte lyder.

Annars är jag riktigt less på sommaren nu, det beror visserligen på att jag är superpreggo. Som det är just nu orkar jag inte göra mycket, typ knappt underhålla Alex och det blir ju inte lättare av att det är varmt och att hanen har lite underhållsgrejer att fixa med. Just nu hade det gärna fått vara oktober med regn. Jag är också så in i bängen trött på att laga mat, finns det något tråkigare? Det har liksom fallit på min lott i sommar då jag inte orkar med så mycket annat. Hade jag inte varit preggo eller nyförlöst så hade jag kunnat gjort massor av de saker som hanen har pysslat med i sommar och så hade han lagat mat. För han passar mycket bättre i köket än mig. Nu har jag ialf lite tid att bara vara då hanen och Alex åkt till Marieberg en sväng. Skönt tycker jag och tanken är att jag ska göra lite kort då det är lite födelsedagsbarn som ska firas i nästa vecka.

En annan sak som stör mig enormt mycket just nu är att jag inte har ett enda klädesplagg utan fläckar. Såg igår att min favoritklänning hade en massa fläckar som jag inte har en aning om var de kommer och varenda linne har nån fläck som inte går bort. Men jag får väl leva så de närmsta åren tror jag. 

Är det lika varmt imorgon så blir det nog ett eftermiddagsdopp i Sixtorp, det är nog vad jag behöver. Det där barnet som hanen och jag har vill däremot inte bada i lilla poolen här hemma, frågar man så får man ett nej till svar och tar man fram den så blir han bara ledsen och den har han tyckt varit jätterolig förut. Får väl hoppas att det är något övergående.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Jag vet att det är både billigare och mer miljösmart att handla på loppisar men jag har inte riktigt den lusten eller energin!!! Men om du snubblar över ett soffbord som ser ut att vilja bli målat vitt och som passar till en 2-sitssoffa så får du gärna köpa med! En bokhylla skulle jag vilja ha också, ca 70-80 cm bred och nån meter hög, den ska också vilja bli vit. Köp med och du får pengar sen!

    SvaraRadera