tisdag 20 augusti 2013

Höstblommor

Idag har jag höstfixat lite i trädgården, jag har planterat de nya höstblommorna, planterat om pelargonerna som ska övervintras så just nu står de i köket och sovrummet för att sen få gå i ide om några månader, några sommarblommor har även blivit slängda.


Jag har satt ljung, prydnadskål och det silverfärgade kommer jag inte ihåg namnet på. Här fick snöflingan vara kvar eftersom den fortfarande blommade.
 

Ute vid vägen. Sen har jag sett till att välja höstblommor som tål frost. Förra året satte jag lite bollkryss och de dog ju med första frosten så de kändes väldigt onödiga om man får fråga mig. Sen var det lite tyvärr så att där jag nu satt höstblommor så blommade pelargonerna som bäst, men eftersom jag snart tänkt föda barn och efter det är det inte säkert jag orkar fixa något med blommor så var det lika bra att sätta höstblommor där jag helst vill ha dem, så blir det inga flera så blir det inte.
 

Aroniabären börjar på att mogna ordentligt nu. Med lite tur kanske jag imorgon plockar ett gäng och lägger i frysen, de ska nämligen bli godare om de är frostnypna så efter ett dygn i frysen ska jag göra saft och denna gång tänkte jag göra rårörd saft, det blev så himla gott med jordgubbarna så jag gör ett försök här med.

Annars är jag helt slut nu, Alex har till och från varit väldigt tålamodsprövande. Som förut när vi skulle hem från grannen, en promenad som borde ta mellan 5-10 minuter på trehjuling, det tog oss en halvtimme, visserligen stannade vi och pratade med en annan granne ett tag, men det var mycket vägra cykla, gnälla, vända åt fel osv. Så när vi kom hem visade jag väl inte min bästa sida, så det var väl bra att Daniel var iväg och fiskade mört till kräftfiske, han blev bara avsnäst på telefon.  Men efter lite mat och youtube till Alex och candy crush till mig så blev både jag och Alex på lite bättre humör. Men det var bara tillfälligt från Alex sida. Men nu är han i duschen med Daniel så lite andning blev det till slut så jag har ansökt om föräldrapenning och fixat lite annat med datorn. Snart ska jag ta och läsa det nya numret av 101 nya idéer och hoppas på att bli lite inspirerad.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar