tisdag 6 augusti 2013

Childrens upptäckarhus


I förra veckan var jag och Alex till Childrens upptäckarhus i Hallsberg tillsammans med Therese och hennes dotter.
 

Mycket skoj fanns det att upptäcka
 

Alex handlade makaroner och choklad, han vet vad han gillar.
 

Vattnet och brandbilen var nog roligast tror jag
 

Full fart på trampbilen, jag trodde jag skulle få putta fram honom men jag fick inte och helt plötsligt trampade han iväg själv.
 

Sjörövar-Fabbe i egen hög person. Det är mycket Pippi på de sju haven nu, eller jag ska väl säga bara Pippi på de sju haven. Jag börjar faktiskt på att tröttna. Filmen går nog ialf två-tre gånger om dagen. Dock inte hela filmen alla gånger men vid tre tidpunkter om vi inte är ute på äventyr.

Nu är hanen och svärmor ute och plockar blåbär och med lite tur kan jag göra sylt sen. På vår loppisturné åt vi våfflor med skrädmjöl som var riktigt goda, så vi köpte med skrädmjöl, så nån dag ska det göras våfflor här hemma och vad är godare än egenkokt sylt till.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar