onsdag 28 augusti 2013

Andra andningen



Sommarblommorna här hemma har verkligen kommit in i en andra andning. Jag var redo för några veckor sen att slänga typ alltihopa, men valde att bara ta bort lite sommarblommor och lika glad är jag för det för de blommar som aldrig förr.
 

Dessa rosor fick vi i kruka i början av sommaren och de blommade över fort och har bara varit gröna och tråkiga i baljan, men nu är de på gång ordentligt.
 

Petuniorna som verkligen sjöng på sista versen blommar som aldrig förr, ni kan ju ignorera de vissna blommorna som jag inte har plockat bort.
 

Dessa pelargoner satt ute vid vägen och står numera i köksfönstret då höstblommor fick hamna därute. De blommar också som aldrig förr, men förra året hade jag också pelargoner som blommade länge och sent. De har blivit lite av en favoritblomma efter att ha varit portad här tidigare.






Så här söt och fokuserad kan man vara när man tittar på pappas padda. När han upptäckte att jag tagit kort på honom så var han inte alls lika söt. Det där med att vara med på kort är inte alls lika kul längre, nu är det roligare att titta i kameran och helst ta kort själv. Annars är angry birds favoriter på kläder just nu, pippifåglar och rött, kan inte bli bättre kombination enligt Alex.

Just nu är själv hemma då pojkarna har dragit iväg för att hälsa på en annan pappa med sina barn, så min plan är att snart sätta fart och baka lite. Har varit sugen på att göra hallon/blåbärsmuffins ett tag, så nu ska det bli av och så ska testa ett nytt recept på dulce de leche kakor som var med i senaste numret av Baka. Det ska bli riktigt skönt att baka själv då det är ett mindre företag att baka med Alex, han tycker visserligen det är kul men efteråt ser det ut som ett bombnedslag i köket och så måste man vakta så att inga fingrar eller tungor hamnar i smeten osv.

Annars verkar ingen bebis vilja titta ut än så länge. Men jag tänkte att fredag blir bra att föda eller kanske söndag. På lördag ska hanen på svampkurs så då är det bäst att låta bli.

Winter is coming

(Nu tittar vi visserligen inte på Game of thrones just nu, men familjen Starks motto/slogan/valspråk passar bra nu när hösten nalkas, men vi har abstinens på Daniel och jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar