måndag 22 juli 2013

Ensammen


Det finns lite löst konstigt folk som har fått för sig att jag inte gör så mycket grovjobb här hemma.
 

Med denna LO vill jag säga att de har fel.
 

Sen att kortet togs för över sex år sen förtäljde inte denna historia.

Idag vaknade jag på ett förskräckligt dåligt humör så hanen och Alex flydde fältet och det var nog precis det som behövdes. De tog cykeln hem till Daniels föräldrar och enligt rykten var Daniel ganska mör efteråt. Så idag har jag målat för första gången på några år (kändes det som), solat, tvättat och sen inget mera. Riktigt skönt har det varit. Tanken var från början att vi skulle åka och bada, men termometern visade på för få grader tyckte vi. Med facit i hand så räckte graderna gott och väl till att bada. Men eftersom vi är lediga tillsammans några veckor till (typ 7 ialf) så hinner vi nog med badet några flera gånger.

Annars läste jag i Ebbas blogg om sommardepp vs sommarpepp och jag kände mycket riktigt igen mig. Fast denna sommar tror jag att vi har hittat en bra balans och mycket beror på Alex för att bara gå hemma och slöa med honom gör att vi alla går varandra på nerverna. Så att hitta på lagom med aktiviteter och umgås med vänner är ett måste.

Min mobil lever igen, men ett nytt batteri står högt på önskelistan just nu. Nu är det dags att klä på sig och åka och köpa pizza och sen hämta Daniel och Alex för att cykla hem blev för mycket för Daniel.

Bazinga

3 kommentarer:

  1. Aha, så hon jobbar på Gläntan alltså? Kul! Är allt bra med dig och magen?

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att rå om Daniel och Alexander i sommarvärmen.
    Vilken fin cykelkärra ni har köpt. Alexander satt som en prins i den och Daniel var rätt slut efter nästan 6 kilometer på grusväg och alla backar hit till oss!

    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Fin LO :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera