tisdag 18 juni 2013

Ullared






Jag hade planer igår på att skicka en hälsning från Gekås men det blev aldrig av, jag hade viktigare saker för mig som att shoppa. Och vad har jag att säga om Gekås på sommaren? Lite mera folk och mindre vinterkläder och tomtar. Jag tror jag föredrar att åka dit på hösten för att handla julklappar, inte en endaste sådan blev inhandlad. Men de hade massor av fint inne på Panduro och för er som håller på med scrapbooking så sålde de ut en massa Tilda designblock så inte mindre än 3 st block fick följa med mig hem. Fördelen med att inte åkt dit i julklappstider var att det blev billigare och så behärskade jag mig mera denna gång.

Det blev ju även ett besök i glassfabriken och glass fick jag och jag måste säga att fabriken var betydligt mindre än vad jag hade förväntat mig. Så de lär ju vara effektiva där nere i Slöinge.

Det blev även lunch på Lax-butiken som ligger därnere utefter motorvägen och den kan jag verkligen rekommendera, jättegott. Om man gillar lax.

Åka bil utan AC gick också eftersom vi inte åkte så mycket när det var varmt utan tidig morgon och sen kväll.

Idag ska allting plockas upp och om några timmar kommer Plutt hem, han fick vara hos farmor och farfar en extra natt då vi inte var hemma förrän efter elva igår kväll. Ikväll vankas det personalfest och för min del blir det lugnt av naturliga anledningar och det är väl lika bra det med tanke på p-festen i vintras. Den kan jämföras med ett sjövilt fylleslag.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar