måndag 24 juni 2013

Trädgårdsrapport

Nu var det riktigt längesen som jag gjorde en ordentlig uppdatering om trädgården och det beror inte bara på att jag är trött utan att jag är missnöjd med hur jag har fått ihop blommorna, de är sneda så det står härliga till och i pallkragarna har det inte hänt så mycket.


Persiljan är kvar från förra året då den är två-årig, däremot så borde jag ha klippt ner den och fryst in för längesen men eftersom jag har massor kvar från förra året så har det inte blivit av. Sen ser ni även rädisor och pizza-oregano som jag också har övervintrat ute.


Skyltarna har jag köpt på Ankis magasin och i helgen när det är Lekebergsrundan så har hon 25% rabatt på allt om jag inte minns helt fel.
 

Jordgubbarna börjar på att bli röda.
 

Jag har äntligen fått tummen ur och planterat ut tagetes som har väntat på det ett bra tag.
 

I år verkar mina million bells ha tagit sig, de två senaste åren har de fått löss. Men än så länge har de klarat sig. Sen så hänger de ner mycket mera på insidan men där var det inget bra fotoljus.
 

Snyggaste flaggan har vi även i år.
 

Små små squashar börjar komma fram.
 

Paprikan har fått blommor eller om det är chili, jag märkte de aldrig när jag planterade. Alla andra plantor av paprika/chili är ialf mycket mindre. Nu ska jag förbereda lite mera inlägg då jag har en hel del bloggmaterial i datorn och Alex är fast framför Pippi på rymmen, det är nya favoritfilmen, dock är den väldigt lång.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar