tisdag 4 juni 2013

Rött






Att Alex favoritfärg är röd har nog knappast någon i hans närhet missat och jag tycker det är kul att han gillar rött istället för alla typiska pojkfärger som blått. Så därför tänkte jag att han skulle få ett par röda stövlar när det var dags att köpa nya och som jag har letat. Varenda skoaffär i Mariberg, Maxi, Coop osv, men alla har antingen jättepojkiga eller jätteflickiga (tråkigt tycker jag). Sen så i söndags när vi var till Marieberg gick jag och Alex in på Polarn och Pyret av en slump. Daniel reklamerade ett par skor på Skopunkten och inne på PoP var det lugnt så dit gick vi för att kika lite och där stod de, de fina röda stövlarna. Jag blev nog mer såld än Alex och han envisades först med ett par i strl 29 som är på tok för stort för honom. Men ett par i rätt strl fick följa med hem och jag tror bestämt att de är favoriter nu. För idag när vi skulle till dagis för utvecklingssamtal så var det stövlarna som skulle sitta på fötterna.

Utvecklingssamtalet gick bra, han är lika go och snäll på dagis som hemma, dock lite svårt med att dela med sig med leksaker men det är som sagt var väldigt vanligt i den åldern. Sen blev det en sväng till Konsum för att panta burkar och flaskor och som vi pantade, två gånger fick dessutom personalen komma för att maskinen strulade. Men så hade jag åtta påsar pant också. Bild har jag lagt upp på fejjan ifall ni är nyfikna.

I eftermiddag finns det hopp om att städa bilen, det skulle verkligen behövas. Den är skitig inuti och jag måste passa på att fixa sånt de dagarna jag är pigg för som igår var jag skittrött och orkade inte med ett skit. Men idag är jag piggare.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar