söndag 16 juni 2013

Helgen

Jodå helgen har väl varit fullspäckad men ändå inte. Första helgen på länge som vi inte har hållit på hemma. Känns både bra och inte bra, skönt att ha tagit det lugnt men lite ångest över att inget blev gjort men såna dagar behövs för att man ska orka. Igår så var jag och Alex på släktträff på min mormors sida, det var hennes kusiner med barn och barnbarn. Släktträffen var i Edsbergs bygdegård (där hanen och jag gängade oss) då min mormors släkt kommer ifrån Fjöget. Däremot så var det bara jag och sen min moster som bor här. Jag hade nästan hoppats (eller kanske inte) att nån gen var kvar här och lite lagom inavlad (nä jag har absolut inga fördomar mot folket som bor i Fjugesta). Men så var det icke och det var väl kanske för väl det.

Sen igår kväll hade vi lite Degerforsare över på grillat. Mycket trevligt och Alex tackar för allt godis som han fick äta igår.

Idag hade vi ingen lust att hålla på hemma så vi gjorde ett tappert loppisförsök, men söndagar är ingen bra loppisdag tyvärr. Hamnade på en garageloppis i Fjugesta med bara skit och sen kvartersloppis i Tybble, inte mycket att ha där heller men Alex tyckte det var kul eftersom de har lekplats på varenda innergård så han har lekt idag ialf. Sen blev det en loppis mellan Sköllersta och Odensbacken och tyvärr inget att ha där heller. Lite synd att vi nästan kom hem tomhänta men så blir det ibland.

Nu har vi lämnat Plutt hos sin farmor och farfar och tidigt imorgon styr jag och hanen min fina franska bil utan AC mot Ullared. Hanen ska även lämna en mobil glasskiosk i Slöinge så vi ska in i glassfabriken på en tur och om jag inte får en purfärsk glass så blir jag sur. Sen fick jag stränga order om att inte handla för mycket på Panduro outleten, kan bli svårt då det är kul att handla pyssel. Men eftersom jag knappt pysslat nåt de senaste månaderna så borde jag kanske ligga lågt på den fronten.

Bazinga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar