måndag 10 juni 2013

Denna dagen ett liv

Eller en kräka om man så vill. Söta Plutt spydde sent igår kväll två gånger. Först var Daniel uppe och hittade en nerspydd Alex, sen fick jag komma och ta Plutt och Daniel bytte sängkläder osv. Sen skulle jag och Alex lägga oss däruppe (då han inte ville sova i vår säng utan i sin) och lagom han lagt huvudet på kudden så kom kräka nummer två. Så det fick bli barnprogram sen halva natten innan vi somnade i vår säng och Daniel på övervåningen (han är ner till Slöinge och hämtar en glasskiosk idag så han var sugen på att sova). Men sen blev det att sova från halv två till nio imorse så jag ska inte klaga för mycket och än så länge har han inte spytt något mera.

Så idag har det blivit mycket napp, barnprogram osv. Men han är ganska pigg och äter som vanligt så förhoppningsvis var det något han har fått i sig och inte magsjuka, men det är säkrast att vara hemma idag ialf. Annars var tanken att Alex skulle till farmor och farfar och jag skulle få vara själv hemma, men det får bli en annan gång och det kunde ju ha varit viktigare saker som vi hade fått ställa in.

Men jag har lyckats dammsuga besticklådorna, tvättat, plockat in tvätt och påbörjat en matsedel då vi ska storhandla mat imorgon. Men nu borde jag gå ut och hänga tvätten som ligger i maskinen.

Det fick bli bildlöst idag då jag faktiskt mest hade lust att skriva. Känner att det har varit lite mycket blommor den sista tiden, så det kompenseras med ord idag.

Bazinga

1 kommentar: