måndag 20 maj 2013

Måndag

Och äntligen ledig. Dagen började med en lång sovmorgon till halv tolv, den var välbehövlig efter helgens sena jobbkvällar. Sen var det dags att lämna lite återvinning.


Eller vad säger ni? Man kanske borde ta sig iväg lite oftare. Sen så har vi övervintrade morötter som blasten har fortsatt att växa på och de gör mig rysliga rysningar så det var med nöd och näppe att jag fick bort all återvinning. Så jag tackar högre makter för att jag är gravid och inte kan lyfta hinkarna. 
 

Sen efter att jag hämtat Plutt på dagis och varit en sväng till lekparken så gjorde vi hederliga mördegskakor och de kan jag verkligen rekommendera att göra med barn då den degen inte smetar som en smet. 
 

Speciellt då Alex är precis som sin mor och äter gärna 60% av degen/smeten.
 


Sen smet någon ut utan skor och gick balansgång.
 


Men det var jobbigt så det var lika bra att sätta sig och chilla lite.

Nu har jag äntligen jobbat sista helgen på väldigt länge och det känns riktigt skönt, så om någon vill umgås en helg är det bara att höra av sig nu när vi är lite mera tillgängliga. Så nu är det bara två veckor kvar att jobba och det ska bli skönt att vara lite ledig. Jag har gjort en lista på saker som behövs göras här hemma och den blir ju inte mindre. Kommer hela tiden på nya saker som ska göras och kommer inte jag på saker så kommer hanen på saker utan problem. Jag kanske skulle göra en lista till han med. Vi hade en lista för några somrar sen som satt på anslagstavlan och gick under namnet listjäveln, efter det har vi inte gjort någon större lista. Men ibland är det bra så man får lite struktur på det hela.

Men nu ikväll blir det chips och film och jag hoppas på sovmorgon imorgon från Alex sida.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar