söndag 12 maj 2013

Gårdagen






Igår så fyllde min mamma år och det är henne ni ser på bilden när hon badar. En stämpel som jag faktiskt köpte med tanke på min mamma och jag kan säga att den passade henne perfekt. Stämpel, papper och brads är från Panduro och blommor från PyHobby. Fjärilarna är utstansade.

Efter kalaset (där jag åt på tok för mycket fika men barnet i magen skrek efter fika), så fick Alex följa med sin farmor och farfar hem och hanen och jag åkte först till Marieberg en sväng. Inte för att vi handlade just nåt då det är ebb i kassan denna månad (mycket vab och sjukdom). Jag sneglade på några stansar på Panduro och vid lön är det inte omöjligt att några blir inhandlade. Sen var det skönt att gå och dra därinne utan barn och faktiskt få titta på saker i lugn och ro.

Sen bar det vidare mot Indigo för lite tapas. Jag kan väl inte påstå att det var ett toppenbesök. Maten tog tid, visst den var god men inte som den var där för längesen. Nu har vi inte varit på Indigo sen de flyttade och innan vi flyttade till hus så det var 7½år sen sist. Sen blir det tyvärr väldigt stimmigt i lokalen och det funkar väl om man sitter och bäljar i sig alkohol men nykter blir det sådär. Men jag är glad att vi gick till Indigo för vi har försökt där bra många gånger, då de inte har någon bordsbokning och det oftast är fullt så har vi många gånger fått vänt. Så om ni ska dit och inte vill vänta så kom före halv sju. Sen blev det fika på Waynes Coffee på Stortorget innan bion. Det var gött att sitta ute och titta folk en stund.

Sen kom den stora stunden som jag har väntat på i många månader.





Som den Trekkie jag är så var det ju ett måste att se Star Trek Into Darkness på bio. Filmen var bra men för mig som gillar Jean-Luc Picard och det städade med Star Trek så blir det inte full pott. För mycket action om jag får säga det själv. Men tydligen ska man inte förvänta sig något annat av JJ Abrams som har regisserat filmen. Så om ni vill se en schyst action-film ska ni se denna. Gillar ni mer upptäcktsresande och forskningsbiten i Star Trek så gör det detsamma om ni ser den. Fast ett plus är att de är mycket snyggare i filmen än i tv-serierna och snygga hunkar är aldrig fel på film. Sen hade jag en lång person bakom mig som bytte ställning var och varannan minut som med andra ord sparkade mig i ryggen, sen efter filmen så var hans skor borta. Rätt åt honom men jag fick faktiskt en ursäkt när jag då påpekade att han hade sparkat på mig halva filmen, så det är ju alltid nåt.

Idag blir det lite trädgårdsfix för min del och sen i eftermiddag blir det att åka och hämta Plutt.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar