onsdag 8 maj 2013

Blir man stark av broccoli?

Nä det var ju spenat man blev stark av och av denna klena planta blir man nog inte varken stark eller mätt. Det är de två främre som är broccoli och de är i klenaste laget. Förra året satte jag broccoli direkt ute och de växte upp, men sen gick de i blomning och blev uppätna av nåt, då bladen var håliga. Så nu tänkte jag hjälpa dem lite på traven med att förgro dem, men det verkar gå sådär. Men skam den som ger sig.




Paprikan och chilin växer på ialf, dock väldigt långsamt så till jul kanske jag kan skörda dem. Men om det blir en kall sommar bör jag skaffa ett växthus till dem. Har ju som sagt planer på att bygga nåt med fönster intill husväggen, men då ska jag först ramla över fönster och sen bygga ihop det. Men nåt mindre färdigt skulle inte skada till sommaren. Men inom en 10-årsperiod har jag planer på en större variant som man kan ha planteringsbord och gärna en sittplats. Närmast på tur är annars att bygga en bra planteringsplats nere i pergolan. Det planteringsbordet Daniel köpte för två år sen är på tok för litet, det har blivit avlastning och så planterar jag på trädgårdsbordet. Så en fet diskbänk skulle inte vara fel. Med lite tur ramlar vi över en på loppis i sommar.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar