söndag 17 mars 2013

Det växer






Jag tror att det är chilin som växer, men det kan vara paprika då jag inte märkte dem och minnet är som det är. Roligt är det ialf att det händer något i äggkartongerna.

Annars har jag idag varit som en duracellkanin, dammsugit hela huset, fixat lite tvätt och lite annat småplock som inte blivit av de senaste veckorna och så börjar påskpyntet komma fram, men där är jag inte i närheten av hur mycket som kommer fram till jul. Jag faktiskt känner hur min energi börjar komma tillbaka efter att ha varit skittrött och behövt sova middag varenda lediga dag osv. Vet inte om det är järntabletterna som gjort sitt eller om den trötta preggo-perioden börjar ge med sig. Skönt är det och jag njuter av att inte vara slutkörd. Har tom varit vaken hyfsat sent på kvällen också nu i helgen, annars har det varit standard att sova vid nio oavsett vad jag gjort och när jag gått upp.

Sen börjas det planeras för Daniels och svärfars 100-års kalas, jag börjar redan få ångest för all städning, men det känns onödigt att hyra lokal när vi får plats här och huset behövs ändå städas. Får ta det i små steg den närmsta månaden. Sen är det nog faktiskt Daniel som bryr sig mest om hur mycket det är städat så han får väl hugga i han med.

I eftermiddag blir det en sväng till Degerfors för lite umgänge och sen är helgen slut. Den tog slut på tok för fort om jag får säga mitt.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar