onsdag 6 februari 2013

Hundvakt






Då var vi hundvakt igen, hämtade vaffan (som Alex säger) i måndags hos Daniels brorsdotter som haft Mythos i en vecka. Så idag har vi varit ute och gått i det fina vintervädret. Nån minusgrad, vindstilla och alldeles vitt ute, vädret hade inte kunnat varit bättre. Jag är väl en av få som jublade när det vräkte ner en massa snö. Anledningen stavas H-U-N-D. Hundar ska ju som bekant rastas i tid och otid och varken Daniel eller jag hindras av att det är lerigt ute för en promenad, men med lerigt underlag blir det flera ton grus inne och det är ingen höjdare. Så snö och hund ger ett renare hem. Förra året när vi var hundvakt så var det inte nån snö ute och jäklar vad grusigt det var inne, det har vi sluppit i år. Annars har det gått smidigare att vara hundvakt i år än förra året och det beror mest på att Alex är ett år äldre. För nu på morgnarna när Mythos ska ut så sitter Alex kvar inne och tittar på tv och om han skulle följa med ut så går han själv ute, förra vintern fick jag bära Alex när hunden bara skulle ut lite snabbt. Sen har vi inte haft hunden alla tre veckor som svärföräldrarna har varit borta och det har varit skönt. Men på lördag kommer de hem och då får Mythos åka hem till sig.


Åter till när vi var ute, Alex är precis som alla andra barn och äter snö. Jag fattar inte vad det är med barn och snö. Jag var visserligen likadan när jag var liten.

Bazinga

2 kommentarer:

  1. Bättre med snö än kattskit.

    SvaraRadera
  2. Jag inbillar mej att barnen blir törstiga när de är ute i en massa kläder. Ofta så klär vi ju dem rätt så varmt så att de inte ska frysa. Ha märkt både hemma och på jobbet, att barnen ofta frågar efter vatten när vi kommer in...det är ju jobbigare att röra sej i snön också jämfört med barmark.

    SvaraRadera