onsdag 9 januari 2013

Vår?






Kanske inte riktigt än, men i söndags när våra föräldrar var här så fick jag dessa pärlhyacinter av mamma och pappa och det inger lite hopp om våren även fast jag vill ha lite mer snö ett tag till. Något som jag definitivt vill ha är en halkfri trapp. Förut när jag och Alex skulle iväg till grannen för lite lek så var jag lite småstressad inte för att vi var sena utan för att Alex varit gnällig nästan hela morgonen. Så med Alex på armen, väska och soppåse och hala stövlar så låg vi helt plötsligt i slutet av trappen. Nu gick det visserligen bra förutom att jag haltar lite. Men jag ska ta och linda foten innan jag åker iväg till jobbet och skulle det bli för jobbigt så får jag vara hemma imorgon, men jag tror det går över bara jag rör på mig. Nu har jag riktigt ont men då har jag å andra sidan suttit still i över en timme. Nä linda foten och lite värktabletter så ska det nog gå bra.

Annars har jag börjat att städa ut julen med betoning på börjat. Men Daniel har klätt av granen och jag har börjat packa ner köket i lite kartonger. Dock så är den största kartongen jag packar i kvar på garderoben och full med det som var innan julen och den orkar jag inte ta ner själv, så det måste jag sätta hanen på nu i veckan. Men så länge som julen varit framme nu i år händer inte ofta, kan ha varit så när Alex var nyfödd att jag väntade till efter mitt kalas.

Nä en massa svammel blev det idag.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar