söndag 6 januari 2013

Tårta







Idag har vi haft våra föräldrar och min farmor här på lite födelsedagsfika, resten av släkten firade mig när vi hade kalas för Alex och det var jag väldigt tacksam för på förmiddagen för då var jag sjukt trött. Anledningen till att jag firades lite idag var att jag fick min present av Daniel och svärföräldrarna, av dem fick jag en cykel. Så nu jäklar ska det cyklas när det är isfritt. Det ska bli riktigt skönt att ta sig till lekparken på 5-10 minuter istället för 20 som det tar att gå. Tårtan blev en enkel variant, efter Alex kalas och allt julgodis så har baksuget varit på noll så det blev en färdigbotten med marsankräm (pulver), hallonsylt (köpt) och sen spacklad med grädde och på med konserverade mandariner som jag var sugen på och lite chokladlöv. Jag tog mig ialf ork till att spritsa kanterna på tårtan och det gjorde väldigt mycket för utseendet. Dock ska jag spritsa tätare nästa gång, men som sagt var så lär man sig ju efter hand och för att vara första gången jag spritsade en tårta så är jag väldigt nöjd.

Imorgon är det jobb igen... fucked up veckan dessutom så om det inte blir så mycket bloggande så vet ni varför. Fast å andra sidan så drar hanen på konferens så då behöver jag ju inte vara social när Alex har somnat.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar