måndag 28 januari 2013

Sveriges fem mest överskattade artister

Denna list har jag haft planer på att göra väldigt länge och nu äntligen har den blivit av. Med bristfälliga motiveringar (men eftersom det är min blogg skiter jag i det) börjar jag med plats fem och sist kommer "vinnaren"

Håkan Hellström

Egentligen gillar jag Håkan och bara mer och mer för varje år (fast mest för att han har varit med i Broder Daniel), men seriöst så bra är han ändå inte.


Daniel Adams Ray
Med sin trallvänliga men ack så korkade texter som Dum av dig, blir man så jäkla dum av att umgås med någon så kanske man inte borde umgås rakt upp och ned.
Och framförallt låten Gubben i lådan med frasen Jag tog en kula för dig och fick en smula tillbaka, nja efter att jag hade hört de två låtarna tyckte jag bara enbart att han var korkad och borde välja sitt umgänge bättre. En gång när han var med i ett P3 program så fick man maila in frågor och då mailade jag faktiskt och frågade om han var så korkad som det verkade utifrån hans texter, jag tror inte jag fick något svar.


Melissa Horn

Mer självömkande människa får man leta efter och jag tackar högre makter för att hon inte är aktuell just nu. Usch vad jag inte gillar henne.


Annika Norlin

Visserligen bra texter det ska hon ha credd för men jag har aldrig fattat grejen med henne. Dessutom med 1000 olika namn, bestäm dig kvinna säger jag bara. Dock gillar jag hennes duett med Peter Jöback väldigt mycket.

Lars Winnerbäck

Här kommer jag nog få hälften av min läsaskara emot mig, men det är jag beredd att tag. Mer överskattad artist får man leta efter. Personligen har jag aldrig sett storheten i hans texter och kommer nog aldrig förstå heller. Nu tycker inte jag att han är dålig, jag kan absolut lyssna på några låtar och nynna med. Det är snarare hur stor han är som jag inte riktigt begriper. Så med andra ord, han är bra men ack så överskattad.

Bubblare.

First Aid kit


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar