onsdag 2 januari 2013

Sliten

Ja sliten är bara förnamnet efter tre dagars jobb, hur ska jag överleva fram till semestern? Nä för lite sömn efter nyår och på tok för mycket att göra på jobbet har nu satt sina spår. Så plutt har jag parkerat framför diskbänken där han leker med vatten, så kan jag sitta och dö lite lagom långsamt.

Gårdagen var en historia i sig, jag och hanen hade bestämt oss för att storhandla mat eftersom de hade extrapris på diverse kött fram till igår. Kom fram till Maxi och det var skitlite folk, jag har aldrig varit med om liknande. Jätteskönt tänkte jag. Sen hade hanen glömt inköpslistan, så han irrade omkring därinne som ett fån. Sen var allt kött slut, allt bröd slut och allmänt urplockat. Så vi gav upp. Vi köpte havskräftor med kort datum för att äta till kvällen. Det skulle vi inte ha gjort, de var mjuka och svampiga. Så de gick ju inte att äta och de var dessutom packade då igår (hade legat i delikatessen ett bra tag säkert) och var märkta sista datum den 4jan. Så gårdagen hade vi inte mycket för. Jag vann i yatzy, det var väl det.

Nu ikväll ska jag mynta uttrycket att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt och sen lägga mig tidigt, det gjorde jag visserligen igår med och det är jag glad för.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar