söndag 27 januari 2013

Sköna lediga söndag

Hade jag mer än gärna skrivit, men istället väntar jobb 15.45-01.30 inatt. Yey vad kul man ha helgkvällar då jag även har jobbat så fredag och lördag. Som småbarnsförälder börjar jag känna att mina arbetstider sakta men säkert äter upp mig. Men å andra sidan ska man väl i dagens samhälle vara glad för att man faktiskt har en fast heltidstjänst, ingen topplön visserligen men jag överlever på den.

Blogglöst har det också varit på sista tiden, det där med att fota och sen få in bilderna i datorn känns som ett på tok för stort projekt för mig nu för tiden. Men vi lever här hemma och har hälsan i behåll. Visserligen har Alex haft feber tidigare i veckan, men nu är han frisk igen så imorgon blir det dagis för honom igen.

Nu har vi även lämnat ifrån oss hunden vi har varit hundvakt åt, dock ska vi ha honom en vecka igen. Men det är skönt att vara hundfria. Kan väl säga att varken Daniel eller jag är några hundmänniskor. Men annars har det gått bra med hunden, han har sovit hyfsat på nätterna och skällt väldigt lite. Alex saknar väl hunden mest eller vaffen som han säger.

Nu ska det lagas mat och jag som nyss har ätit frukost.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar