onsdag 28 november 2012

Mina hemligheter






Då har jag läst ytterligare en bok. Denna gång en typiskt chic lit av Sophie Kinsella och jag kan säga att det var ett bra tag sen jag läste en sån härlig bok i genren. Visst boken var grymt förutsägbar och det var ju inga överraskningar. Men med handen på hjärtat om man läser en sådan bok "lätt" bok om kärlek så är det ju faktiskt det man vill ha. Jag är väldigt svag av den genren på samma sätt som jag är svag för romantiska komedier. Man vill ha något lättsmält som man kan skratta lite åt och mår bra av. Jag tänker inte gå in närmare på handlingen, men flicka möter pojke, flicka blir kär och nånstans blir det strul osv. Jag tror vi alla kan den historien. Men vill man bara koppla bort från verkligheten en stund kan jag verkligen rekommendera denna bok. Definitivt bland det bättre inom genren. Boken har nu några år på nacken så jag tror man bäst hittar den på loppis, det gjorde jag ialf för en femma, så prisvärd var den ialf.

Betyget blir MMM, den var ju trots allt väldigt förutsägbar.

Dagen idag då? Jo jag är ledig, sov lite för länge efter stängningen. Men sen ska det julpyntas och kanske ett besök på öppna förskolan och nånstans ska jag hinna tvätta också. Men eftersom jag är ledig imorgon med ska det nog hinnas med och i helgen stänger jag så då hinns det nog med en hel del när plutt sover.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar