onsdag 7 november 2012

Bullbak


Igår så bakade jag ju bullar, med mig hade jag min assistent. Eller ett tag fick han vara med för det var sovdags när det hela skulle bakas ut. Men skoj var det tyckte Alex, han var full med mjöl efteråt.


Bullarna blev däremot en katastrof. Nånstans gick det fel i jäsningen så de blev inte alls bra, så de var bara att slänga. Mest synd var det på bullformarna som det stod Mammas bullar på som jag fick i present i vintras. Men jag lever på hoppet att formarna finns kvar på Lagerhaus och så blir det ett nytt bullbak nån annan gång. Det var ju för väl att jag var ute i god tid.

Idag står det jobb på schemat yey.

Bazinga

2 kommentarer:

  1. Vilken söt liten Sockerbagare!
    Tack för det goda kaffebrödet ni hade med er!
    Pussa på Alexander från mig när du kommer hem från jobbet!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Finns annars på entré på stan :-)

    SvaraRadera