torsdag 25 oktober 2012

Sorterar






Sortering av alla 800 bilder är igång och jag kan lätt säga att det är bland det drygaste som jag har gjort på riktigt länge. För när jag lägger in bilder i datorn så sorterar jag dem månadsvis och märker de med datum när jag lägger in dem. För jag måste ha dem i kronologisk ordning sen i albumen annars får jag panik. Sen när jag ska framkalla bilderna lägger jag dem i en egen framkallningsmapp så det blir lättare att ladda upp dem och det är där allt kaos kommer in i bilden. För alla med datum 1hamnar på rad, sen datum 2 osv. Så nu har jag suttit med datorn och i stort sett letat på i datorn vilken månad bilden tillhör. Snart har jag fått in alla bilder i rätt månad, sen ska de sorteras i kronologisk ordning i den månaden också. Till nästa gång jag framkallar bilder måste jag ha ett nytt system.

Annars är det vab som står på schemat idag. Alex är snorig och hostig så då är det bäst att vara hemma. Men i eftermiddag ska jag ta tag i dammsugningen och hanen ska få städa badrummet sen ikväll.

Bazinga

1 kommentar:

  1. Hu, framkalla kort har inte jag gjort på flera år, vet nog inte var jag ska börja om jag skulle få för mig det. Om jag skulle framkalla så skulle jag nog göra fotoböcker, så jag slipper det jobbet som du gör nu ;0)

    Bazinga på dig med!

    SvaraRadera