tisdag 16 oktober 2012

Physalis


Idag direkt efter jobbet så var jag och Plutt ute en sväng när Daniel slavade vid spisen och då passade jag på att plocka in de sista physalisarna. Plantorna hade checkat ut nu när frosten kom. Dock så hamnade en hel del frukt/bär? på komposten med plantan då det inte var mogna. Så physalis blir det inte igen förrän jag har ett växthus. Annars var de lättodlade men lyckades inte riktigt mogna ordentligt i denna kalla sommar.
 

En söt liten Plutt som komma på Pingu. Och den där Pingu är jag inte helt förtjust i. I favoritavsnittet sitter de och äter och Pingu äter upp potatis och fisk, stoppar grönsakerna i munnen och springer sen till toaletten och spottar ut dem. Inte riktigt vad jag vill att Alex ska titta på.

Nu blir det lite Battlestar Gallactica, det har varit lite segt på den fronten men i avsnittet vi såg igår tog serien en riktig vändning.

So say we all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar