tisdag 30 oktober 2012

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann






Jag har under period haft tanken på att recensera en del av de böcker som jag faktiskt läser av alla de miljoner som jag köper. Först ut är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den handlar om Allan Karlsson som är just 100 år och som klev ut genom fönstret och försvann. Jag tänker inte gå in djupt på handlingen. Men man får följa hans liv blandat med det nutida äventyret och äventyr är det minst sagt. Än så länge har jag bara kommit halvvägs i boken och hittills är det omöjligt att lägga ifrån sig den och många skratt blir det. Så om ni inte har läst boken så gör det.

Den får betyget MMMMm av fem möjliga stora M.

Idag är jag förövrigt seg. Stängning igår och upp hyfsat tidigt för att lämna plutt på dagis vid tio och sen var tanken att jag skulle sova typ nu. Men somnade jag? Nä låg väl en timme och vände och vred på mig. Men attans vad jag sov de 5½h jag sov inatt, som en stock och det var riktigt skönt. Så inatt blir det kanonbra sömn och imorgon är plutt på dagis på förmiddagen så då får jag sova klart. Nu ska jag fortsätta att läsa.

Bazinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar