måndag 29 oktober 2012

Garntomte






Så här blev den, garntomten från en juniorsats från Panduro. Den är inte i närheten lika fin som de på kartongen, men å andra sidan blev den inte så dålig heller. Så jag kanske gör de andra fem nån gång snart. Vissa moment kan jag ju faktiskt göra framför tv.n som att vira garnbollen.

Ikväll ska det jobbas och det ska faktiskt bli skönt, eller jobbet ser jag väl inte framemot men de sista nätterna har jag sovit sådär och det beror helt enkelt på att jag är för utvilad. Jag har inte överansträngt mig på dagarna och jag har haft normala sovtider. Jag tror nog att de med sömnproblem borde jag efter mitt schema ett tag för jäklar vad man sover när man får chansen. Efter en stängning är man totalt däckad i bra många timmar och när man öppnar är man alltid uppe för länge så när man sen är ledig är det inga problem att sova i 12h. Nu var det längesen det blev 12h för mig men i förra veckan lyckades jag klämma in två stycken 11h nätter. Sen var jag hemma och vabbade och var utvilad och därmed kom sömnproblemen. Sen underlättar det att ha en snäll plutt som ligger i sin säng mellan halv åtta på kvällen till nio morgonen efter. Sen har jag ingen aning om hur mycket av tiden han faktiskt sover eller bara sitter i sängen och myser.

Sen är det ett jävla pissväder ute bokstavligt talat, jag hade planer på att gå ut och plocka mossa och kanske binda en julkrans i veckan, men jag fick städa övervåningen istället och det gjorde ju inget det heller.

Bazinga

2 kommentarer:

  1. Vad söt tomten blev.
    Du får kolla på nån hjärndöd film och göra resterande bollar :)

    Ha en bra dag,
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig "Tomte Nissa" du har gjort! Hon är så söt!
    Väntar att få se dom andra fem i familjen också!

    Kram:)) Ann-Britt

    SvaraRadera