fredag 7 september 2012

Nummer 62







Alex fick stå i centrum för ytterligare en LO. Kortet är från förra sommaren då jag faktiskt inte har några framkallade efter juli 2011, men den saken jobbar jag på. Pappret tror jag att jag har fått från Jossan, blommor ??? brads, sötaste lapp och fjäril är från numera nedlagda Stellas som fanns i Kumla. Sommar är utstansade och det pappret är Tilda. Jag måste ju ta mig framåt så jag kan få handla lite nya pysselgrejer, fast det har jag ju visserligen fuskat med några gånger och faktum är att tänkte göra en beställning från Pyhobby nu efter att jag har bloggat färdigt. Men jag har fram till nummer 68 klart men det mesta utom en LO är gratulationskort och vederbörande har ju inte behagat fylla år än så tänkte jag handla ialf. Nästa gång jag ger mig på en sådan här utmaning måste jag vara hårdare mot mig själv.

På tal om att framkalla bilder så är det verkligen ett Mission Impossible. Först hade jag sorterat ut bilder från aug -11 till maj -12. 1048 bilder blev det. Målet var 600 bilder, så det var bara att sortera bort. Jag fick ner det till 652 st och nöjde mig med det. Sen på fuji var det 500 bilder max. Fick dela upp bilderna och nu när jag laddar upp dem så tar det skitlång tid och efter ca 2-5 bilder avbryts det och man måste klicka lite för att sen fortsätta. Så det tar minsann skitlång tid och Fuji verkar ju inte direkt vilja att man framkallar bilderna där eftersom det tar sån j**la tid. Men är de billiga så är de. Men det är ju inte konstigt att man drar sig för att framkalla.

Stängning i helgen *yey*

So say we all 

2 kommentarer:

  1. Ja, det var så lite så ;) Hoppas att boken är bra!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om du lägger upp alla korten samtidigt, men jag brukar dela upp bilderna så man laddar ca 50-100 i taget, då går det typ 1 miljon ggr fortare.

    SvaraRadera