torsdag 9 augusti 2012

Trädgården


Det har äntligen börjat komma små små gurkor, förra året så här dags var de skördningsfärdiga för längesen, men det har varit en kall sommar och så har de hamnat i skymundan för sockerärtorna.
 

Bondbönorna är däremot gigantiska och jag försökte förvälla några i veckan men jag var stressad och de fick koka för länge, men snart ska jag ta ett nytt tag.
 

Broccolin blommar och snart hoppas jag på buketter
 


Två squaschar har behagat att mogna ordenligt så idag blev det squaschplättar till middag.
 

Gösta och Alex inspekterade den tredje squaschen som mest lever i vatten.
 

En snygg chili?
 

Nu efter maten blev det en liten promenad för att plocka kvällsmaten. Annars börjat semestern att lida mot sitt slut och det ser jag inte framemot. Det där med att ha semester är något som både Daniel och jag är väldigt duktiga på.

So say we all

1 kommentar:

  1. Huvudsaken är väl att det kommer chilis, bladen gör man ju ändå inget med.

    Jag hoppas på att petuniorna tar sej då det sitter en del "blommor på gång" och de brukar se för jävliga ut efter regn!

    Tanken här är också att barnen ska bo vid jordgubbarna och smultronen, Elisia har iallafall börjat smaka :-)

    SvaraRadera