fredag 31 augusti 2012

Svamp


Svampbrist lider vi inte av i det Åströmska hemmet, här finns bla röd trumpetsvamp, trattisar, lite sopp, slemskivling (om jag inte minns fel) mm. 
 

Daniel efterlyste lite nya etiketter och snäll som jag är så fixade jag ihop några enkla som gick fort och som man dessutom kunde ha med Alex, han fick en limflaska (som det inte kommer ut nåt ifrån), en spetsbit och papper så var han nöjd. Dessa etiketter blir nummer 61 i utmaningen, de är visserligen fyra stycken men så enkla så de får räknas som en.
 

Tidigare under kvällen mutade jag Alex med youtube och lite kex så jag kunde sno hanens dator för att surfa lite facebook. En gång i tiden (för några veckor sen) kunde jag sitta på pallen och surfa utan att Alex brydde sig, nu snor han bokstavligen datorn från mig och att han klättrar upp på den höga pallen själv. Det är riktigt läskigt hur fort allting går. Nu har han även klarat av sin första vecka på dagis efter inskolningen och det har gått bra, men han vill gärna att Daniel är kvar när han ska lämna Alex. Då är det mycket roligare att hämta honom som jag har gjort. Men just för stunden är jag glad att jag har de arbetstiderna jag har (förutom att jobba till halv två på nätterna) för han är hemma minst en vardag i veckan med mig och när jag jobbar kväll så blir det ju en senare lämning. Så att jobba skift är en lösning om man inte vill ha barn på dagis för långa dagar. Dock så försvinner massor med tid tillsammans med bägge föräldrarna eller rättare sagt föräldrarnas tid tillsammans. Men å andra sidan har jag jobbat så här sen jag träffade Daniel så vi vet ju faktiskt inget annat.

Snart åker lite grillar ner i magen tillsammans med några kalla...

So say we all

1 kommentar:

  1. Man ska börja i tid:) Klart Alex vill kolla på Datan. Han älskar ju tecknat och musik!

    Va bra att ha så mycket svamp!
    En annan hittar ju aldrig kantareller.
    Så jag har köpt av en som hittar massor.
    Tog bara 20 kr. litern. Så nu har jag 12 L.
    i frysen..... Ja jag vet att nästan hela nöjet är att plocka dom:) Men har man inte svampnäsa så
    har man inte:)

    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera