torsdag 23 augusti 2012

Skördat

Jodå idag har jag skördat i mina pallkragar. Skörda är väl kanske egentligen inte rädd ord då jag varken har gärde, traktor eller tröska i mina pallkragar. Men lite har jag plockat in idag.


Bondbönor, chili och habanero fick följa med in
 

Sen har jag även börjat klippa av basilikan för att frysa in. Denna har jag dock inte odlat själv utan den är köpt på ICA och sen har den stått på köksbänken hela sommaren. På vintern så dör de på en gång, men på sommaren står de sig riktigt länge så att odla basilika känns inte aktuellt för mig.


Efter att jag har förvällt, skalat och sen ytterligare skalat bondbönorna så blev det knappt en deciliter kvar, så bondbönorna är väldigt otacksamma att odla, så nästa år hoppar jag över dem. Men de är goda så snart ska jag ta och stuva dem.

Idag har också varit en konstig dag då jag har varit själv hemma, först en lång sovmorgon, sen en långfrukost. Sen har jag ägnat tiden till bönorna och basilikan. Men snart är det dags att hämta plutt på förskolan. Daniel tog sin flykt till skogen idag för att leta svamp. Så kvalitetstid med mig själv idag och vad jag har njutit för det händer inte alltför ofta.






Hittade en skön bild på plutt i kameran.

So say we all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar