tisdag 7 augusti 2012

Mjölkkanna

När man är hos mina föräldrar så försöker de nästan jämt pracka på en med en massa saker som de inte vill ha kvar och i söndags när jag låg i deras soffa och var döende (jag kanske bör tillägga att jag var mer bakis än vad jag var onykter kvällen innan), så var det ett sådant tillfälle. Vi fick bla med oss en mjölkkanna av mindre modell. Den har tillhört min pappas morfar och som ni ser på etiketten på kannan så står det S. Åström. Så det är lite synd att Daniel inte heter Stig eller nåt annat på S för då hade vi kunnat låtsas att det var hans.



Kannan har ännu inte fått en bra plats så den får bo på trappan så länge.
 

Eftersom Alex är så söt så fick han vara med idag också. Att prova stora skor är en favorit och jag vet att han är långt ifrån ensam om detta beteende men det ser alltid lika kul ut.

Idag har blivit en något av en slappardag, jag gjorde ett ryck och dammade på förmiddagen. Sen fixade Daniel avloppet för tredje gången denna semester, men nu kom det ut en halvmeter lång korv med fett så med lite tur klarar det sig ett halvår till nästa gång. Sen har jag gjort ett ryck och fixat lite födelsedagskort, snart börjar kalassäsongen att dra igång och kort till de som fyller i september är nu fixade.

So say we all

1 kommentar: