onsdag 4 juli 2012

Trädgårdsrapport


Idag har jag och Alex premiärätit av smultronen, det var mycket uppskattat och han började plocka smultron som inte var mogna nånstans. Däremot så hade de största jordgubbarna försvunnit från plantan. Jag chansar på hungriga fåglar. Hagelbössa ska införskaffas.
 

Prästkragarna växer i ett virrvarr, men jag är glad att de växer överhuvudtaget, de har varit dåliga på det de senaste åren. Men helst skulle jag vilja ha ett helt hav med dem. De är mina favoriter alla kategorier.
 

På komposten växer det potatis. Så kan det gå när man försöker kompostera i en trädgårdskompost.
 

Mellan några överblommade pioner växer det liljor. Dessa liljor var från början i kruka som hanen fick i present för många år sen. Dessutom blir de inte så höga som de brukar bli, men är dessto tätare och finare enligt mig.
 

Physalisen har börjat blomma litegrann och det känns väldigt spännande.
 

Paprikan har däremot en cancersvulst och om jag kommer våga äta av dem låter jag förbli osagt då jag har svårt för missbildade växter. De ger mig rysningar i hela kroppen. Annars växer det för fullt, förutom gurkorna som är centimeterstora och en del blommor som har löss.
 

Knasunge, tog med sig pallen i badrummet och öppnade badrumsskåpet och sen satte sig på pallen. Vad syftet var låter jag förbli osagt. Sen är det ju det där med läggningarna. Daniel har nu lagt Alex några dagar och han har lagt in honom. Alex har vinkat och Daniel har gått ner. Sen har Alex somnat. Nu skulle jag vara med och det var tårar och skrik innan vi ens kommit in i sovrummet, vilket känns inte alls kul. Men nån gång om sisådär 100 år ska väl jag också lyckas lägga Alex.

So say we all

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga trädgårdsbilder!

    SvaraRadera
  2. Jag har också en sån paprika, alla på den plantan ser konstiga ut. Det växer en potatis i min varmkompost, vet inte riktigt hur den mår.

    SvaraRadera