måndag 23 juli 2012

Måndag

Jag fortsätter i samma anda som de senaste dagarna, med lite loppisprylar. Att springa på loppis har nog blivit mitt stora kall här i livet.


Jag köpte en sockerlåda förra sommaren för en hundring och sen har jag varit på jakt efter flera men inte hittat några. Jag såg några utanför Karlstad men de skulle ha 300-400 för dem och det tyckte jag var för dyrt. Men på ett ställe hittade jag en och ingen prislapp hittades heller så jag bjöd 150kr för den och fick den, sen när jag kom hem så hittade Daniel en prislapp på 200kr så det blev ju ett kap till slut. Tanken är att de ska bli några till och sen hamna uppskruvade på en vägg som hyllor.


Radion köpte Daniel nånstans på Lekebergsrundan och den lilla lådan bredvid är från nån auktion eller loppis från förra sommaren.

Idag ska jag och Alex tillsammans med svärmor och svägerska åka och hälsa på vår f.d svägerska och son. Sen så är vi hundvakt till mina föräldrars hund och utan att gå in på detaljer så kommer varken jag eller daniel att skaffa hund någon gång i framtiden.

So say we all

1 kommentar:

  1. Jo jag vet att pionerna inte blommar så länge men jag är lite rädd för att rötterna har skadats när vi har grävt då en pangvissnade strax efter att vi grävt klart

    Var på en loppis i Vadstena på väg till High Chaparral och så tror jag såg en sockerlåda där, tänkte dock inte på att kolla vad den kosta. Ring och kolla med mamma hon kanske kan köpa med den hem?

    SvaraRadera