fredag 13 juli 2012

Gårdagen

Igår var Niklas och Therese här med sin dotter och hälsade på. Besöket hade några syften också, som att meka bil och pyssla. Men innan vi drog igång med pysslet blev det en promenad bort till Ankis magasin. Jag hade visserligen varit där dagen innan, men det hindrade inte mig från att handla mera.


Igår fick lite plåtburkar och sen vas/ljusstake följa med hem. I förrgår blev det en födelsedagspresent till Therese och sen lite flaskor som jag ska ha saft i. Som sagt så fyllde Therese i onsdags och till presenten fick hon även ett kort.


Kortet är nummer 49 i utmaningen. Ett enkelt och stilrent kort, precis som mottagaren. Sen drog vi igång med vårt pyssel. Vi hade bestämt oss för att trycka på glas och flaskor. Idén kommer från 101 nya idéer och det såg väldigt fint och lätt ut i tidningen. Men det var det inte, att få bokstäverna bra var en konst och det blev mycket att torka bort. Sen var det inte så jätteroligt heller, kanske för att det var så svårt. Men nu har vi testat ialf och jag kommer nog inte att göra om det.



Det är knappt så att jag vill visa resultatet, men jag gör det ialf.

Nu är det inte långt kvar till semester, två stängningar, idag och imorgon. Sen är jag ledig i fyra veckor. Vi har inte några jättestora planer till semestern. Det ska pysslas hemma, jag har förhoppning om att ta mig ut i skogen och plocka blåbär i nästa vecka. Sen ska det kokas sylt och med lite tur så kommer hallonen snart så ska det bli lite mera saft också. Har bunkrat lite gubbar och rabarber till saft också. Sen finns även tanken att ta en minitripp till Stockholm för att hälsa på Mia om hon lyckas vara ledig och tillgänglig två dagar i rad. Ett besök i Bålsta hos ex-svägerskan ska det bli också. Sen ska jag faktiskt bara vara och umgås med Alexander och Daniel.

So say we all

1 kommentar:

  1. Ja det var sannerligen svårt, men sitter och dricker ur ett av mina nytryckta glas nu och känner mig ganska stolt :) Blev charmigt fult faktiskt (intalar jag mig själv, hihi)
    Tack för en trevlig dag och fina presenten, kram

    SvaraRadera