måndag 30 juli 2012

El Stockholmo


Lördagen tillbringades uppe på stan med lite shopping och så lite öl på Åhléns terrassen, sämre kunde man ha det.


Tunnelbana/pendeltåg åkte vi en hel del och till en början var det jättespännande men till slut tröttnade Alex.
 

På söndagen besökte vi Skansen
 

En gammal Konsumbutik, värt att gå in och kika.
 

En skitstor tistel
 

Här kikar vi på barnens allsång på Skansen.
 

Tobbe trollkarl var med och underhåll och jäkla vad jag skrattade åt honom, men han var faktiskt mer riktad åt vuxna än barn tyckte jag. Här nånstans tröttnade Alex och vi lämnade allsången
 

På lill-skansen fanns det ihåligt träd som var spännande
 

Rida på en gris gick bra det med
 

Dagens höjdpunkt var nog att åka bil, han blev tvärilsk när bilturen var över
 

Ormgrop har jag hört talas om men inte björngrop.
 

En trött älg. Som vanligt när man besöker en djurpark så ser man knappt några djur, det var många djur som inte ville visa sig och funderingarna gick om det verkligen fanns några djur. Sen ett stort minus var att på marknadsgatan var det jättelite som var öppet, jag vet inte om alla stånd brukar vara öppna, men en söndag runt lunch och högsäsong borde mera vara öppet enligt mig.

Sen ett stort tack till Mia att vi fick bo hos henne så vi slapp svindyrt hotell.

So say we all

2 kommentarer:

  1. Det var så lite så! Det var trevligt med sällskap. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni ser ut att ha haft.
    Alex ser helnöjd ut! :)

    SvaraRadera