fredag 8 juni 2012

Studenten

Idag är det en hel drös med ungdomar (snorungar) som tar studenten och för många av dem kommer det vara en dag att minnas för livet, för vissa andra kanske en dag med ångest efter för mycket alkohol eller för liten studentklänning. För första gången på bra många år ska jag faktiskt fira en student. Det är en kompis lillasyster som tar studenten idag. Så i eftermiddag ska vi hem till hennes mamma för lite mat och fika. Till henne har jag gjort ett kort och i kortet finns det ett presentkortet.



Kortet är nummer 37 i utmaningen och nu är jag faktiskt över halvvägs i den.

Idag hade jag tänkt att unna mig lite soltid med en bok när Alex sov, men det kom en massa dumma elaka moln och sabbade mina planer, visst jag hade kunnat läst ute ändå, men jag blev sur och vägrade. Istället har jag satt in foton i album från vårt bröllop. Korten har legat och väntat sen i augusti, men jag har bara hånflinat åt dem och sagt att de får vänta. Dock fick inte alla plats, så ett till album ska inhandlas. Nån gång kanske jag borde behärska mig när jag framkallar kort och inte slänger med 99% av alla, utan faktiskt bara väljer ut de bästa. Men eftersom det var mitt eget bröllop så förlåter jag mig själv denna gång.

Live long and prosper, fast på tal om det så såg jag och hanen klart Star Trek Voyager nu i veckan och jag saknar dem redan även fast jag många gånger spytt på serien och tyckt att den aldrig tagit slut. Snart väntar en ny serie, Battlestar Galactica, här fortsätter vi med rymdtema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar