onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Har firats med att städa ute i pergolan och torka rent utemöbler, drygt som f*n men det behövdes göras. Istället för att skriva så bjuder jag på bilder.



Min assistent
 

Trädgårdsmöbler på framsidan
 

Plask plask
 

Pergolan
 

Pergolan utsida
 

Nya blommor
 

Glassflagga, men eftersom vi inte har nån glass hemma funderar jag på att byta ut den mot en svensk.
 

Ett saftkok på gång och denna gång av den större varianten och om jag inte snor rabarber hos någon annan så blir det inget mera saftkok. Jag får väl se hur mycket som är kvar efter vi haft fest om det blir något mer kok. Annars tror jag att min mor är mer än villig att dela med sig.

Kvällen blir av det lugnare slaget och något annat hade jag nog inte orkat.

Och gräsmattan blev klippt idag med.

Live long and prosper

2 kommentarer:

  1. Jag måste också sno rabarber, jag fick bara ihop till ett halvt kilo när jag gjorde saft så det blev inte så mycket.

    SvaraRadera
  2. Vilken söt hjälpreda du har!
    Så skönt att slippa klippa gräsmattan.
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera