söndag 24 juni 2012

Mera trädgård

Idag har det pysslats för fullt här hemma med, Jossan, Therese och Kia. Fast mest har jag stansat ur blommor, till en förbannelse skulle man kunna säga. Men mer om det en annan dag då jag inte har fått något av det jag gjort på kort. Men det blir lite mera trädgård, jag tog ju en hel del bilder tidigare och nu har jag kommit till grönsaker som inte är i pallkragar.


Paprikan ska jag nog kunna skörda nån gång..
 

Snett är riktigt hett i min trädgård. Här är det physalisen som är sne. Om det blir några bär på den återstår att se.
 

Assistenten kontrollerar så jag har vattnat squashen ordentligt.
 

Små söta chilisar har börjat titta fram, men jag hoppas att de är mer starka än söta i smaken.

Imorgon är det uppstigning 05.15 för att åka till jobbet, det var några veckor sen jag öppnade sist så att gå upp före sju har jag vant mig av med. Men det har gått förr och just nu njuter av att inte vara skittrött eller ha huvudvärk. Snart har jag tänkt att ta upp kampen mot treo och idag har det gått bra ialf.

So say we all

1 kommentar:

  1. Vilken söt Assistent ni har!
    Vad bra det gror som du har sått. Hoppas bara att solen kommer tillbaka och stannar länge!
    Nu vill vi ha en skön Sommar med massor med Sol!

    Pussa på Alexander!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera