fredag 15 juni 2012

Examen

Säger man så när man slutar nian? Nåväl idag har min coola lillebror slutat nian och det tror jag att han tycker är riktigt skönt. Faktum är att högstadiet suger, det är definitivt ingen tid som jag längtar tillbaka till. Gymnasiet var mycket roligare. Lite bilder lyckades att fastna i kameran.


Utanför församlingshemmet i Kumla
 

Framför traktoskrindan som de åkte i på tok för kort tid.
 

Hemma hos mina föräldrar, Alex är stormförtjust i traktorer.
 

Tårtan som jag hade gjort dagen till ära, det skedde dock en liten olycka med kakaon som skulle pudras över tårtan, men shit happens och den smakade bra ändå.


Lillbror fick även ett kort med lite sedlar i. Man är ju inte alltför rik när man är 16 år så lite fickpengar skadar ju aldrig. Kortet är nummer 38 i utmaningen.

Nu ikväll har jag tusen saker att göra inför festen imorgon. Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt vad jag har gett mig in på. Vi har haft stora fester förut men mycket fix innan både ute och inne, mat som ska förberedas osv. Men hittills ingen sommarfest med barn, bara kalas innan och även om det varit mat inblandat så har det varit på vintern och utsidan har man ignorerat. Dessutom har vi nog aldrig varit så många som vi blir imorgon, 22 vuxna, 12 barn plus 4 barn i barnvagn. Detta kallar jag för babyboom. Men så fort Alex somnat ska jag fortsätta alla bestyr, med lite tur sover jag gott inatt. Jag har börjat på att bli utvilad och vakna på nätterna, detta är något jag inte är van vid längre. Men nästa vecka börjar jag jobba igen och då kommer jag sova som en klubbad säl på nätterna.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar