tisdag 12 juni 2012

Bildlöst

Jo detta inlägg blir bildlöst, har mest lust att bara skriva idag. Trots en trotsig Alex och halvtrött mamma har faktiskt produktiviteten nästan varit hög. På morgonen lyckades jag damma i köket och torka skåpluckor. Alex ställde jag på en stol vid diskbänken och satte på kran, han var riktigt nöjd med det. Sen blev det besök hos grannen, men det blev dåligt med bebisgos idag, antingen sov eller åt det lilla barnet och om hon inte gjorde det var Alex grinig. Han har börjat med att storgnälla så fort han inte får som han vill, så att vara mamma till honom är inte helt lätt alla gånger när absolut ingenting är bra. Men det ska tydligen vara en period som barn går igenom, tyvärr så varar den mer eller mindre tills de blir vuxna. Fast än så länge är mamma bäst i hela världen och jag får väl vara glad så länge det varar innan man blir en kärringjävel eller liknande.

Just nu så njuter jag av lugnet medan Alex sover, jag försökte pyssla en stund men motivationen var inte riktigt på topp, men två födelsedagskort blev det ialf. Jag försöker varenda gång jag ska pyssla att använda papper från restlådan för att den ska minska lite och nästan varenda gång så tar jag ett nytt papper och skulle jag lyckas ta från restlådan så brukar jag inte alltid få ihop det med stickers osv. Idag löste jag det med blommor istället. Däremot ska jag nån dag ta och rensa restlådan för det är en hel del papper som jag vet med mig att jag inte kommer att använda och då kan jag lika gärna slänga dem. Men det projektet får bli en riktig regnig dag, men som denna sommar har varit hittills lär det inte dröja alltför länge innan det blir av.

Ikväll/eftermiddag håller jag tummarna för att Alex gungställning kommer på plats. Det vore roligt att kunna gunga med honom här hemma, för att gunga är bland det bästa som finns.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Han är inte ensam, att slänga sig på golvet och tjuta har blivit lite av en trend här hemma ;) Det ingår väll...

    SvaraRadera