torsdag 7 juni 2012

Alla måsten och borden

Idag är en sådan dag som jag hade tänkt att ta det lugnt och bara göra litegrann, men sen när man började tänka på vad som behövdes göras så blev det helt plötsligt massor att göra. Så hittills idag har dammsugit, varit en sväng till lekparken, tvättat, hängt tvätt och lagom som tvätten var hängd så gick tvättlinan av så det var bara att plocka av tvätten och hänga inne, bakat tårtbotten till när lillebror slutar nian, strykt några skjortor, nån gång i framtiden lever jag på hoppet att varken Daniel eller jag har skjortor i jobbet. Just nu har vi bägge två det och det suger att stryka dem.

Men lite kul har jag hunnit med också, jag har gjort några väldigt enkla etiketter till saftflaskorna. De blir nummer 36 i utmaningen.





Väldigt enkla, men jag ville inte krångla till det och hjärtan på baksidan tyckte jag passade utmärkt.

Kvar att göra är att väcka Alex, vattna ute och sen laga mat. På tal om Alex så tog jag äntligen en strid inatt. Han vaknade till vid tre inatt och jag gick upp stoppade i nappen och när jag tyckte han sov så försökte jag gå därifrån (annars brukar jag somna om före honom i gästsängen) för jag var så in i bängen kissnödig. Men han tyckte inte jag skulle gå utan ställde sig i sängen och skrek bra länge. I normala fall hade jag tagit med honom ner på en gång så vi skulle få nån sömn, men istället fick han hållas. Efter ett bra tag lade han sig ner, men lagom som jag somnat om däruppe ställde han sig upp igen och efter ett tag så gick vi ner. Visserligen förlorade jag striden, men jag kämpade i 1½ timme och det är 80 minuter längre än vad jag brukar göra. För nu när jag är ledig så är sömnen inte lika dyrbar som när jag jobbar. Sen så vill jag faktiskt kunna gå ner och lägga mig i min säng efter jag varit uppe och stoppat i nappen. För Daniel går det utmärkt att göra så. Men det är mycket som går bra med Daniel som absolut inte går med mig. Somna utan napp är en sån sak. Nu ska jag däremot väcka det lilla livet, han har sovit middag på tok för länge nu.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Vad du har varit duktig i dag! Sådana dagar är
    bra sköna när kvällen kommer. När man kan koppla av och alla Måsten och Borden är fixade.
    Bra kämpat med Alex♥♥

    Kram:))

    SvaraRadera